Тема. Питальні й відносні займенники, їхнє відмінювання, 6 клас
Мета:
ознайомити шестикласників з
відносними і питальними
займенниками, їхнє значенням,
морфологічними ознаками, синтаксичною
роллю в реченні;
удосконалювати загальнопізнавальні вміння
знаходити займенники в
реченні; розвивати творчі
вміння доцільно використовувати займенники, різні
за значенням, у
тексті; пропагувати здоровий
спосіб життя.
Тип уроку.
Урок формування
практичних умінь і
навичок
Хід
уроку
І. Орг. момент. Мотивація навчальної
діяльності учнів
ІІ. Повідомлення
теми і мети
уроку
ІІІ. Актуалізація
опорних знань
«Експрес – опитування» Які
частини мови ми
вивчили?
- Яка частина
мови означає назву
предмета?
- Яка частина
мови виражає ознаку
предмета?
- Яка частина
мови означає число,
кількість, порядок при
лічбі?
- Яка частина
мови вказує на
предмет, ознаку, кількість, але
не називає їх?
- Скільки є
розрядів займенників за
значенням?
- Назвати вивчені
розряди займенників.
- Назвіть особові
займенники.
- Яка особливість зворотного займенника.
«Спіймали займенник»
Якщо називається іменники,
прикметник, числівник - мовчите,
займенник - плескаєте в долоні
Школа, три,
ми, зелений, він,
здоровий, п’ять, вас,
п’ятірка, потрійний, шість,
ви, хто, десятий,
багатий, двійка, сміливий.
Практична робота
Виписати займенники,
визначити відмінок, вказати
розряд.
Хто день
починає з зарядки, у
того справи в
порядку. Водичка, сонце,
квіти в лузі -
це твої найкращі
друзі. Здоров’я в
праці нас гартує,
дарує силу і
красу. Ніщо так
не виснажує і не
руйнує здоров’я людини,
як тривала фізична
бездіяльність. Здоров’я - всьому
голова. Завдання
кожної людини - навчитись
оберігати своє здоров’я.
Людське здоров’я - не дурниця,
розкидати його не
годиться.
Хто здоровий, той
сміється,
Все йому в
житті вдається.
Він долає всі
вершини,
Це ж
чудово для людини!
Хто здоровий,
той не плаче,
Жде його
в житті удача.
Він уміє
працювати,
Вчитись і
відпочивати.
Хто здоровий -
не сумує,
Над загадками
мудрує,
Він сміливо
в світ іде
Й за собою всіх
веде.
ІV. Вивчення
нового матеріалу, його
сприйняття, усвідомлення, й
осмислення
Ø Питальні
займенники
служать для оформлення
запитання про особу
( хто?), предмет ( що?),
ознаку чи приналежність
предмета ( який?
Чий?), кількість предметів
(скільки?). Уживаються тільки
в питальних реченнях.
Відносні
займенники ( хто, що,
який, чий, скільки
) виступають засобами
зв’язку частин складного
речення й завжди
виконують роль члена
речення.
який,
чий - за
числами, відмінками й
родами.
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи
Робота з підручником : вправа 519, стор. 199 – письмово, вправа 523, стор. 200 - усно.
1. Провідміняти займенник
(який, яка),
(які,
скільки)
2.Гра « Будь уважним»
Прочитайте
текст,
виписати займенники, визначити
розряд, відмінок.
Своє
здоров’я кожен має,
Не
кожен вміє берегти –
Той
колеться, той випиває,
Той за цигаркою
тремтить.
Коли ж хвороби
розтривожать
І
запізніле каяття,
Тоді,
на жаль, не
кожен може
Зцілить
отруєне життя.
- Вибірковий диктант
Виписати займенники,
визначити розряд.
Щоб було
приємно і тобі,
і всім навколо,
завжди будь охайним
і чемним, одягайся
відповідно до того,
чим будеш займатися,
що зібрався робити
або куди йти.
Бережи свій одяг
і взуття, постійно
слідкуй за своїм
зовнішнім виглядом. Одяг,
взуття, а особливо
білизна, - це предмети особистої
гігієни. Вони індивідуальні
для кожного і
мінятися ними, позичати
їх не можна.
- Які два займенники заважають їздити по дорозі?
-
Які три
займенники найчистіші?
Метод « Мікрофон»
- Що таке
займенник?
- Які граматичні ознаки
властиві займенникам?
- Яку роль
виконують у реченні?
- Скільки розрядів
займенників?
- Для чого
вживаються займенники в
тексті.
- Які питальні
і відносні займенники змінюються тільки
за відмінками?
VІІ Домашнє
завдання
Скласти 8 речень із
займенниками, які виступали
б як відносними, так і питальними.
Немає коментарів:
Дописати коментар