неділю, 4 квітня 2021 р.

Контрольний письмовий твір-роздум «Місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини» (за творчістю В.Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної), 6 клас

 Мета: перевірити, удосконалити та оцінити вміння школярів писати твори на запропоновану тему, що охоплює знання учнями змісту вже вивчених програмових творів художньої літератури, зокрема програмових творів  В. Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної та ін.; розвивати творчі здібності, спостережливість, логічне мислення, уміння зіставляти, узагальнювати, робити власні висновки, обґрунтування, мотивувати свої судження; сприяти удосконаленню навичок самостійної творчої роботи; виховувати пошану до мистецтва літературного слова; прищеплювати пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Обладнання уроку: зошити для контрольних робіт.

Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Написання контрольної роботи.

1.      Пояснення вчителем методики написання твору.

Важливою рисою творчої роботи є її конкретність, тому, пишучи твір на літературну тему, варто розкривати її не загальними фразами, а заглиблюватися в аналіз епізодів з художнього твору, аргументувати свої думки. Конкретності твору завжди надають і цитати. Цитат у письмовій роботі має бути небагато, вони повинні бути невеликі, чіткі за змістом і тісно пов’язані з викладом думок.

У творчій письмовій роботі необхідно показати своє вміння висловлювати власне ставлення до прочитаної книги, робити узагальнення і світоглядні висновки із запропонованої теми. Слід розповісти, що схвилювало, викликало роздуми про життя, які загальнолюдські проблеми порушив митець, яке виховне значення має прочитана книга.

Обсяг твору – 1- 1, 5 сторінки.

2.       Написання учнями твору-роздуму на тему «Місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини».

3.      Приклад твору

    Уява та фантазія – це найважливіші сторони нашого життя. Якщо на мить представити собі, що людина не мала б фантазії, світ не побачили б твори, створені Михайлом Стельмахом та Григорем Тютюнником. Люди не змогли б насолоджуватися їхніми прекрасними творами та оповіданнями.

      Уява авторів може вивести людину за рамки її існування та нагадати їй про минуле, як, до  прикладу, в творі «Климко» Григора Тютюнника. З допомогою фантазії в нас з’являється образ раніше ніколи не існуючого об’єкта, умови чи ситуації. Однак уява мусить бути з позитивним напрямом розвитку, як, наприклад, у творі «Гуси-лебеді летять» Михайла Стельмаха. Вона має сприяти пізнанню світу, що нас оточує, а не перерости в заміну реального життя на мрії.

    Творча діяльність письменників зароджується та проходить на сцені їхньої уяви. Уява – це вигадка, в даному випадку Михайла Тютюнника та Григора Стельмаха, це послідовність магічних чи інших надуманих обставин. Саме вони переносять авторів з реальності в площину уяви. Завдання письменників полягає у тому, аби перетворити вигадку на дійсність. У їхніх оповіданнях є багато не договорених речей. Автори мало говорять про те, що відбувалося з головними героями їхніх творів до початку оповідань. Нерідко не представляють читачу те, чим займалися головні герої до якогось певного моменту. Всі ці моменти потрібно доповнювати вигадуючи свої варіанти.

 

IV.             Підсумок уроку.

1.      Що викликало у вас труднощі під час написання твору.

2.      Чи вдалося вам, на вашу думку,  розкрити тему твору?

3.      Чи висловили ви у творі особисте ставлення до поставленої проблеми?

4.      Чи зробили ви у творі висновок?

V.                Домашнє завдання.

1.      Позакласне читання. Прочитати  твір Ярослава Стельмаха «Найкращий намет». Бути готовими відповідати на запитання. 

https://www.youtube.com/watch?v=ypG8JDO9q4M&list=PLWWJaLOAq6blnN8zyW-b0bhdRhfcKfdy5 (1-7 частини).

Немає коментарів:

Дописати коментар