суботу, 17 квітня 2021 р.

Присвійні займенники

Вказують на принадлежність предмета будь-якій особі.

Їх легко утворити від особових + свій: я — мій, ми — наш, ти — твій, ви — ваш, він, воно — його, вона — її, вони — їхній.
Присвійні займенники відмінюються за родами, числами, відмінками.
  

Відмінювання присвійних займенників мій, свій, твій відбувається так:

 

чоловічий рід

жіночий рід

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

мій

мого

моєму

мій (мого)

моїм

(на) моєму (на моїм)

моя

моєї

моїй

мою

моєю

(на) моїй

 

 

середній рід

множина

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

моє

мого

моєму

моє

моїм

(на) моєму (на моїм)

мої

моїх

моїм

мої (моїх)

моїми

(на) моїх

 

За зразком займенників мій (моя, моє, мої) відмінюються твій, свій.
 Присвійні займенники наш, ваш відмінюються, як прикметники твердої групи:

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

наш

нашого

нашому

наш (нашого)

нашим

(на) нашому

ваша

вашої

вашій

вашу

вашим

(на) вашій

 Займенник їхній відмінюється, як прикметник м'якої групи:

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

Їхній

Їхнього

Їхньому

Їхній (їхнього)

Їхнім

(на) їхньому


При іменникові особові займенники його, її, їх в родовому відмінку набувають значення присвійних(чий? чия? чиї?), такі займенники не змінюються і не мають початкового н: його твір, його твору, його твором.

  
Ужитий без іменника присвійний займенник переходить у іменникНаші сьогодні грали у футбол.

Зверни увагу! Присвійні займенники у непрямих відмінках мають наголошений другий склад.
                                  
                                                       Практична робота
І). Виконати усно вправу 539.
ІІ). Запиши присвійний займенник у називному відмінку.
 
1. своїм, 2. твоїми, 3. (в) їхньому . 

ІІІ).  Спиши речення, розкриваючи дужки.
 
1. Читав теж машинально, думав про (свій). 
2. У всякого (своя) доля і (свій) шлях широкий.
3. Багато разів ластовини намагалися звільнитися і вигнати хуліганців зі (своя) країни.
Домашнє завдання: вивчити правила параграфу 63 на стор. 205, виконати письмово вправу 541 (І-ІІ), тренувальну вправу https://learningapps.org/6862355

Немає коментарів:

Дописати коментар