неділю, 4 квітня 2021 р.

Контрольна робота "Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку", 9 клас

 

Контрольна робота

Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку

 

1.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку:

А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Б Хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

В Тепло було й вишні цвіли рясно.

Г Дівчина, обсипана квітами, іде, немов пливе лебедонька у воді.

 

2. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку

  А А малі хлопці йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

 Б Уже травень засвітив свічки каштанів білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передати не в силі в закоханих словах усю любов мою.

 В Над річкою, в чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.

 Г Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.

 

3. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком є в рядку 

 А У сю величну хвилину тихо розгортаються кущі — і на галявину виходить Хо. 

 Б Хо сидить посеред галявини, а навкруги нього панує тиша. 

 В Долиною повилась річечка, наче хтось кинув нову синю стрічку на зелену траву. 

 Г Межи зеленими килимами біліє гречка, неначе хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці, а з поля віють чудові пахощі од нестиглого зерна і польових квіток. 

 

4. Складним із сполучниковим сурядним, підрядним та безсполучниковим зв'язком є речення

 А Минула тривожна беззоряна ніч, і там, де попелясті сніги єдналися з небом, почав відділятися світанок.

 Б Коли осінь вмирає на сизому повітрі , ми старієм на рік, і немає на долю управи.

 В Відскрипіла возами осінь, на санях від'їхала зима, і вербовим човником до бродів прибилась весна.

 Г Надвечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом.

 

5. Складним із різними видами зв'язку є речення

 А Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.

 Б Старий поволі пішов на пасіку, щоб попрощатися з бджолами.

 В Тепер я заспокоююсь: значить, сонце не може загубити своїх ключів.

 Г Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці, бо щастя не дається дурно.

 

 6. Поданій схемі [ ] : [ ] - [ ] , і [ ]. відповідає речення:

 А. Важко знайти переліт - траву, бо вона весь час перелітає з місця на місце, зате того, хто її зірвав, щастя вже не залишить.

 Б. Виявляється, коли ї скрута, птахи просто горнуться до людини: вони зовсім довіряють їй.

 В. Маківці легше: ґрунт відволог - запалахкотіли цвіту пелюстки, і смокче стебло, трохи не луска, соки землі.

 Г . Часто так буває: один вину свою на другого звертає.

 7. Установіть відповідність.

1. складне речення складносурядне,  

2. складне речення складнопідрядне,

3. складне речення безсполучникове,

4. складне речення з різними видами зв'язку

(сполучниковим і безсполучниковим).

 

А Людині треба, щоб її робота залишалася після неї жити.

Б. Спустився вечір, і одразу похолоднішало, хоч удень була нестерпна спека.

В. Переконатися пора: зробиш зло - не чекай  добра!

Г. Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

 

І). 1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;                  ІІ).  1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б;

ІІІ).  1 - Б, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б;              IV). 1 - В, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г.

 

8. Установіть відповідність.

1. складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком

2. складне безсполучникове речення

3. складне складносурядне речення

4. складне складнопідрядне речення

 

А. Золота порохівниця місяця порошила трави, і здавалось козакові, що то іржуть чиїсь коні, і не сиділося старому: свербіла рука до бою.

Б. Весняне сонце ще не було пекуче, воно лиш приємно пригрівало теплом, степ вільготно дихав.

В. Зранку вітер заспокоївся і засяяло сонце.

Г. У житті нічого страшного статися не може, тому що це просто реалістичний сон.

 

І). 1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В.                        ІІ). 1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г;

ІІІ).  1 - Г, 2 - Б, 3 - В, 4 -А;                     IV).  1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;   

 

9. Укажіть рядок, в якому і члени речення, і схема відповідають даному реченню:

Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей.

 А. підмет, обставина, присудок: присудок, означення, підмет, підмет, присудок, означення;

 [ ] : [ ] , [ яку...] . ;

Б. підмет, означення, присудок: присудок, означення, означення, підмет, означення, присудок, підмет; [ ] , [ ] , ( яку...) . ;

 

В. підмет, обставина, присудок: присудок, означення, означення, підмет, підмет, присудок, додаток; [ ] : [ ] , ( яку...) . ;

 Г. підмет, означення, присудок: присудок, означення, означення, підмет, підмет, обставина, присудок, означення; [ ] : [ ] ; ( яку...) .

 

10. Укажіть помилкову характеристику речення

     Кришився світанок, кришилася криниця на друзки, рожеві зими з гаварецьких печей струмували в небо, ламалися мечі й падали долу, щоб потім стати червоним піском, лилася кров, з якої колись зарясніють кетягами кущі калини (Р. Іваничук).

 

 А. Складна синтаксична конструкція

 Б. Зв'язок - безсполучниковий та підрядний

 В. П'ять частин

 Г. Шість простих речень

  

11. Записати складне речення, підкреслити граматичну основу, намалювати схему речення. Указати вид звязку.

   Все записуй в серці молодому, буде це як знахідка тобі, коли в старість прийдеш ти додому, як у гавань тиху кораблі (М. Рильський).

 

12. Запишіть складне речення, зробіть його синтаксичний аналіз, намалюйте схему речення, підкресліть граматичні основи.

     Шевченко невіддільний від української культури, він ріс і виховувався на її традиціях, але найбільше творче натхнення він здобув з народного життя, що кипіло непокорою, бунтом, жагучою ненавистю до кріпацтва (Олесь Гончар).

Немає коментарів:

Дописати коментар